Możesz sprzedawać najlepsze jakościowo produkty, możesz mieć najlepsze ceny, możesz mieć bogaty wybór, możesz nawet prowadzić firmę w branży niszowej, która jest oblegana, jednak co z tego? Klienci jeśli nie będą wiedzieli o Twojej firmie, sklepie i ofercie to nie nawiążą z Tobą współpracy. Dlatego tak ważna jest w dzisiejszych czasach odpowiednia reklama.
Jak dziś wygląda marketing internetowy?
Jeszcze do niedawna kluczem do sukcesu były reklamy GoogleAds na stronach internetowych czy reklamy przed treściami video na stronach internetowych czy na Youtube. Przez pewien czas zdawały one egzamin, a przynajmniej tak myślano. Większość z tych reklam niestety działało negatywnie na emocje użytkowników, ponieważ zasłaniały treści, były natarczywe i denerwujące. Potencjalny klient nawet nie miał ochoty zapoznać się z wielkim banerem zasłaniającym mu stronę internetową.
Reklama zaczęła się w pewnym momencie kojarzyć po prostu źle i postanowiono to zmienić. Dzisiaj najskuteczniejszymi reklamami w internecie są te w Social Mediach. Czym się one charakteryzują? Jak wyglądają?
Jak reklamować się na Facebooku?
To jest bardzo dobre pytanie, ponieważ zastanawiając się nad tym jak wygląda reklama na Facebooku, musimy trochę pomyśleć. Przecież na Facebooku nie ma reklam – oglądając filmy nie muszę wcześniej zobaczyć reklamy by ujrzeć główną treść. Nic mi nie wyskakuje, nie zasłania treści a po boku nie ma banerów reklamowych. No właśnie! I to jest klucz do sukcesu.
Reklama na Facebooku została zaprojektowana w sposób idealny, który jest po prostu zwykłym postem. Wygląda dokładnie tak samo jak post naszych znajomych czy firm, które obserwujemy. Nie denerwuje, nie jest nachalny – chcesz, to się zapoznaj z tym postem/reklamą – nie chcesz, przewijaj dalej. Dodatkowo reklama na Facebooku jest tak skonstruowana, że prawdopodobnie trafi w gusta osób, które ją przeglądają. Dlaczego tak się dzieje? Osoba organizująca kampanię reklamową może wybrać grupę docelową – płeć, wiek, wykształcenie, zawód, miasto czy historię wyszukiwani. Dzięki temu reklama szkoły jazdy kat. B trafi do osób uczących się w liceum/technikum/zawodówce, którzy mają 17-19 lat i właśnie myślą o wyborze szkoły jazdy. Dlatego salon sukien ślubnych wyświetli się osobie, która ma status zaręczonej, planującej ślub i wyszukującej ostatnio informacji na temat ślubu. To właśnie dlatego jeśli właśnie szukasz kredytu hipotecznego, czytasz opinie o deweloperach stawiających domy jednorodzinne i mieszkasz w okolicy Bydgoszczy – to bydgoskie firmy deweloperskie będą prezentować Tobie swoje oferty na Facebooku.
Tak więc dopasowana do użytkownika treść to jedno, drugie to sam content. Zawartość takiej reklamy musi być interesująca, dlatego często stosuje się storytelling. Jest to zjawisko, które reklamując produkt czy usługę umieszczą ją w pewnej historii. Znacznie lepiej jest coś przedstawić w ten sposób i opisać zalety czy opinie klientów niż suchy tekst z informacją, który przypomina setki innych reklam.
Współpraca z influencerami, lokowanie produktu i posty sponsorowane
Wiele firm decyduje się na podjęcie współpracy ze znanymi influencerami działającymi w internecie. Dzięki temu mogą ominąć dwa trudne etapy marketingu – wymyślenie kampanii reklamowej i trafienie do grupy odbiorców oraz zainteresowanie ich swoim produktem i zachęcenie do zapoznania się z ofertą. Każdy celebryta ma swoich obserwatorów, więc to do nich będzie kierowana kampania reklamowa. Dodatkowo posty sponsorowane polegają często na wplataniu produktów producenta w życie codzienne znanej osoby, a skoro poważna, znana i lubiana osoba z czegoś korzysta i coś przetestowała – to ryzyko, że ten produkt jest zły jest bardzo niewielkie. Influencerzy (znani, najwięksi) nie ryzykowaliby swojej reputacji dla reklamy złej jakości usług czy produktów. Dlatego wielu deweloperów bardzo chętnie często po bardzo promocyjnej cenie (lub nawet za darmo) decyduje się na udostępnienie mieszkania aktorom czy influencerom, w zamian za odpowiednią kampanię reklamową.
Czasy się zmieniły – dziś marketingiem rządzą Social Media
To właśnie na Facebooku i Instagramie dzisiaj spędza się najwięcej czasu, dlatego jest to główne miejsce do reklamowania usług i towarów. Dzięki odpowiednim narzędziom i kampaniom reklamowym można osiągnąć naprawdę świetne rezultaty. Co ważne w przypadku reklam na Facebooku płacimy za efekty i można przeliczyć późniejsze koszty na zyski jakie kampania przyniosła. To pomaga w odpowiednim zarządzaniu i powiększaniu czy pomniejszaniu grupy docelowej. Odpowiedni jej wybór wydaje się być kluczowym aspektem każdej kampanii reklamowej.